för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

torsdag 1 september 2011

Sjukstuga

I natt var en sån där natt som man svettas igenom. För mig alltså. Jag vaknar och upptäcker att underkläder, T-shirt, och lakan är genomblöta. Så när Tess i morse kom och knackade på dörren för att ge mig nyheten att både hon och Brendan var för sjuka för skola, och jag var tvungen att stiga upp för att vara med dem (föräldrar på väg till jobbet), kunde jag ha varit gladare. 

Nä, så farligt är det inte. De kan inte göra så mycket, och jag behöver inte göra så mycket. Mest bara vara i krokarna. Det är därför jag kan blogga.

Inte allt för länge sedan ringde skolan. Det enda barnet som tagit sig till skolan denna dag hade börjat spy. Så nu är alla hemma. Fyra sjuka i ett och samma hus.

Rena rama sjukstugan. 

Hoppas jag slipper spy.

6 kommentarer:

  1. Huvva och fy! Slapp du spy? Hoppas du nu är kry!

    SvaraRadera
  2. Oj oj, här rimmar vi på som aldrig förr! 10 poäng! :D Nä jag har inte behövt spy och är på bättringsvägen. Bara hosta och täppt/rinnig näsa som är kvar. :)

    SvaraRadera
  3. Jag äro glad i min själ att du numera mår mera väl.

    SvaraRadera
  4. Haha, du belönas också med 10 poäng! Klockrent Hanna! :D

    SvaraRadera
  5. Sket typ ner mig när jag läste att du stod bakom Steven Wilson i kön. Torkade sedan ilsket upp min avföring efter jag läste att det nog inte var han.

    Såg ungefär ut såhär då: http://myfacewhen.com/1/

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)