för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

torsdag 20 januari 2011

4 dagar till avfärd

Okej, nu är det snart verklighet. På måndag far jag. Har pratat med Bella som kommer åka exakt samma rutt som mig, vi ska göra varandra sällskap från Arlanda för att förhoppningsvis göra resan lite mindre läskig och ensam.

Dagen har spenderats med bland annat att påbörja packningen på riktigt. Jag började med att packade in alla kläder jag ville ha, fast med ändå med en viss begränsning. Vägde sedan väskan, och jag var direkt uppe på 16-17 kg. Så därefter har jag fått väga enskilda plagg, plockat bort, flyttat till handbagage osv. Senaste vägningen av bagaget låg på 18.1 kg, och nu saknas det inte jättemycket från min lista som ska ner. Och på handbagaget har jag fortfarande tillgodo ca 5 kg, så det borde gå det här. Jag kanske ska säga det att Quantas som är flygbolaget jag kommer åka med tillåter en vikt på 23 kg på det incheckade bagaget och 7 kg på handbagaget. SAS som kommer ta mig från Luleå till Arlanda har samma viktbegränsningar förutom att de tillåter ett extra kila på handbagaget.

Ja ja, så kul kanske det inte är att läsa om mitt bagage. Men det jag vill säga är i alla fall att det är riktigt svårt att packa för ett helt år! Det är liksom olika årstider och väder som ska has i åtanke, och samtidigt vill man ju ha med sig allt annat som man har runt omkring sig i vardagen.

Sen ska longboarden med också. Den kommer jag dock att skicka med posten. Kommer kosta knappt 500 spänn. Jo, så får det bli. Jag bestämmer mig nu i detta nu. Är den + bagaget = < 23 kg är det billigare att ta med den på flyget, men annars blir det billigare att skicka den med post. Och longboard + bagage kommer inte vara lika med 23 kg eller mindre, så att. Så får det bli.

Ikväll ska jag träffa Magda för att säga hej då till henne, och imorgon väntar bland annat (vad jag hoppas kommer bli ;) ) en romantisk middag med Erik, där ska det också bli något slags formellt avsked. Lördag kommer tillbringas med familj/släkt för en slags kombinerad avskeds/examens/födelsedagsfest. Jag far iväg, Hanna har blivit sjuksköterska, mamma fyller år på onsdag. Söndag kanske jag ska spela min sista match i Öjebytröjan på ett tag, såvida jag inte fortfarande är sjuk eller om inte det dyker upp några sista-minuten-saker som jag måste gör. Sen är det måndag...

4 kommentarer:

  1. Gilla bloggen! Glöm inte att lägga ut massvis med bilder! Don't forget!

    SvaraRadera
  2. Danke! Nej jag vet, det kommer det kommer! :)

    SvaraRadera
  3. Hade tänkt skicka ett sms i morse, men då följde jag din kodex och sov rejält länge istället. Och nu sitter du väl förmodligen på planet? Därför skriver jag det här istället: Ha en trevlig resa och ett fantastiskt år i NZ. Nu ska jag iväg och köpa brevpapper. Du skickar först. ;) Puzz!

    SvaraRadera
  4. Har du kommit fram än??
    Glöm inte att skriva när du är framme, annars blir jag orolig!!

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)