för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

tisdag 16 augusti 2011

Peppar peppar ta i trä

Vårkänslor jamen tjenare. Från och med nu ska jag nog bara vara tyst.


Igår snöade i Auckland för första gången på kring 50 år. Uppståndelsen är såklart total. Folk hoppar runt som barn på gatorna, det är extra nyhetsinslag på TV och så vidare och så vidare. Mina 17-18 grader och strålande sol var som bortblåst (ordvitsarn!), istället vaknar jag och det är 9 grader. Inomhus. 

Idag är det Sharrons födelsedag. Jag har gjort ett superfint paket som jag bara måste visa på bild.

Förlåt Erik och Magda, men eran låda tjänar nu ett nytt syfte. 
Så var det med det och så var det med detta. Ingenting speciellt hände i helgen, så därför kommer det ingen regelrätt rapport. ;) Har en känsla att det kommer bli mer sånt framöver. Behöver spara pengar nämligen. I helgen spelade jag match och var till kyrkan, annars var jag bara hemma. Kyrkan levererade dock extra mycket den här gången. När predikan började var det 5 minuter till det officiella slutet på gudstjänsten. Man är fri att gå halv 8, då den börjar klockan 6. Är ett tecken på hur spontant och "otraditionellt" det kan vara på aXis.

3 kommentarer:

  1. Haha du måste ha känt dig hemskt tuff som kunde göra en sann axelryckning åt denna uppståndelsen runt snön. Svensk och stolt! ;)

    SvaraRadera
  2. Haha ja helt klart! :D What's the fuzz about anyway? Svensk och stolt!

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)