för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

torsdag 11 augusti 2011

Vårkänslor

Det har varit varmt idag. Har ingen termometer så jag kan inte säga exakt hur varmt. Men skulle tippa på en 17-18 grader, det var i alla fall vad den där väder-gadgeten som finns med Windows 7 säger. Sedan strålande sol på det. Kändes som svensk sommar, rent vädermässigt. Det hade regnat lite under natten, så det luktade sådär friskt och gott också. Jag har aldrig upplevt vår här i Nya Zeeland tidigare, men så mycket kan jag säga: idag var den första vårdagen för året.

Jag har shoppat lös lite idag. Jag shoppade lite socker. 2 kilo faktiskt. Här ska göras mormorsaft! Erik och Magda var ju så vänliga att de skickade extrakt till mormorsaft till mig (bland många andra grunkor).
Jag shoppade även kläder på second hand-affär för första gången i mitt liv. En skjorta och ett par byxor för $6, det är inte så illa va? Kläder behöver jag, men jag måste samtidigt se till min ekonomi. Då passar second hand utmärkt. Hade fått tips av några hippa killar från kyrkan om denna butik, så därför begav jag mig dit. Ska säga det också, att det här är de första klädesplaggen jag köpt sedan jag kom hit. Så det så.

Vidare shoppade jag lös på ljus. Sharron fyller år på tisdag och önskade sig fina stearinljus i present, och fina stearinljus ska hon få! Jag hann även med att skicka iväg ett brev till Tyskland, innan jag tog bussen tillbaka till Tindalls Bay.

Ikväll har jag tränat fotboll, ätit gröt, och skajpat med Hanna.

Det var min dag. Hur har din dag varit? :)

Tjohooo!:)

3 kommentarer:

  1. Igår så vaknade jag och begav mig mot stan för att kika på lite kläder med Oscar. Det slutade med att jag köpte mitt livs första skinnjacka på jack and jones för 1000kr. Dyrt, men jag har velat ha en i flera år! Sedan for jag hem och träffade mina systrar som hälsade på i böle. Försökte känna sparkar i lisas mage men kände inget. Det är väl ungefär som att fiska. När jag fiskar händer det aldrig något. När jag fiskar efter att få känna sparkar i syrrans mage så händer det inget. Typiskt.

    Efter det begav jag mig in till stan igen och fikade med Erik Sandström och bandet på nodo. Avrundade kvällen med lite "Buzz: Music Quiz" som jag vann 1 av 2 matcher i.

    Du undrade ju hur min dag har sett ut. :D

    SvaraRadera
  2. Haha! Där ett tag in i texten så tänkte jag "okej... och när kommer poängen...?". Sen kom jag ihåg! :D

    Men kul att läsa! :) Måste få se skinnjackan någon gång. Så kan jag bedöma om den var värd laxen. ;) Så himla spännande med Lisa också!! Du får hälsa henne från mig om du kommer ihåg någon gång!

    SvaraRadera
  3. Kan du it lägga upp nå bilder på ljusen?

    Min dag började med bönevanding som mynnade ut i "Jesusmanifestationen" på torget. Det var bra musik och så, även om det saknade mycket folk från kyrkorna...Sen bar det av till Luleå, för att se Klungans senaste teaterföreställning. Underhållande. Dom använder sig mycket av misslyckade människor, och skämtar om död, sorg m.m. Tänkvärt på ett bakvänt sätt, och ändå kul. Sen hämtade vi Nelia som hade varitmed mor i Böle, dom hade haft det bra. Vi åt lite och sen for jag hem och kokade plommonmarmelad. =) Nu väntar jag på att se om det dyker upp nå folk som har barit på Storstrand ikväll. Men det verkar inte riktigt så...

    Det var min dag....

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)