för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

onsdag 31 augusti 2011

Yoshi's in tha house!

Kunde inte låta bli när jag såg Yoshi hänga där på väggen på JayJays. Det är ju ändå alltid Yoshi som dominerar på kartbanorna, och vad vore Mario utan sin Yoshi? Aldrig skulle han kunna kicka Bowsers ass och rädda Princess Peach om det inte vore för den gröna dinosaurien. Nä, han förtjänar all ära. Så därför:

Och så är han ju så förträffligt gullig! Yoshi alltså.
Nog för att mannen på bilden är löjligt stilig också.
Därför fick han pryda mitt tredje inköpta klädesplagg här i Nya Zeeland. Vad tycks? Avundsjuka? Jag vet att ni är. :)

Så vad händer annars egentligen? Jag är ju inte så värst bra på att uppdatera nu på senaste. Men det är mycket just för att det inte händer så mycket. Vi backar bandet 11 dagar. Alltså lördag två helger sedan. Ni kommer ihåg hur jag berättade att Sharron hade fyllt år? Ja, denna lördag var det alltså hennes 40-årsfest här i huset. 110 personer inbjudna, dryga 60 som tackat ja men bara 30-40 som dök upp. Dålig stil tycker jag. Har man tackat ja till ett 40-årsfirande tycker jag ändå att man bör pallra sig dit. Man säger inte ja om man verkligen inte är säker på att man kan komma. Hur som helst. Det blev mycket lyckat. Jag fick bjuda in några vänner, så Linn, Line och Isabell kom och gjorde oss sällskap. Linn hade med sig Marabou-choklad och Ahlgrens bilar. Gåååått!

Isabell sov över, och kommande söndag var en väldigt fin sådan, rent vädermässigt. Svensk sommarkänsla, typ. Det var även lågvatten, så jag passade på att visa Isabell Tindalls Bay/Big Manly. Är det lågvatten kan man nämligen vandra från en strand till en annan runt en udde, utan att bli blöt. Vi träffade också de andra två besökarna från gårdagen, och tog en kort promenad med dem. Sedan drog de vidare i riktning mot deras hem. 

Spola fram bandet till förra helgen, lördag. Då vankades det "kräftskiva". Några svenskar tyckte det var fel att vi inte kunde hålla denna svenska tradition levande bara för att vi inte var i vårt moderland. 11 svenskar och en tysk samlades därför för att äta något liknande man äter på en kräftskiva. Ironiskt nog så fanns det inga kräftor på menyn, är inte helt lätt att få tag på dessa här nämligen. Så vi åt räkor istället. Hehe. Med alla tillbehör blev det ändå en riktigt god måltid. 



Det här med "kräftskiva" kanske mest var en "ursäkt" till att träffas och dricka för mycket alkohol. Hur som helst, det var en bra kväll med många nya bekantskaper. Och gamla. Vi var ju hemma hos Bella (fotografen till ovanstående bild), vilket var tjejen jag flög ner hit med. Henne hade jag inte sett sedan dess. Så kan det va.

Nä, den här balansen mellan testostron och östrogen känns inte helt rätt när man ser det där fotot. Det är okej när det är mindre grupper, men även om jag har börjat vänja mig vid det så känns det inte helt rätt att vara ensam kille bland 12 pers.  Kanske drömmen för andra killar, men nja. Inte riktigt. 

Denna kväll fick jag äta förmodligen den bästa hamburgaren jag nånsin ätit. True story. The White Lady är en matbuss som dyker upp på Commerce Street i centrala Auckland på kvällarna och står där till 4 på morgonen och 24/7 på helger. Jag prövade deras Old School Burger, och den var... Gudomlig. 


Tess (6 år) har varit sjuk den senaste veckan, och en efter en har medlemmar i familjen fått sig sin släng av hennes förkylning. I morse vaknade jag av att Brendan spydde i toaletten vägg i vägg. Nu har det kommit till min tur. Inga spyor, tack och lov, men feber, hosta och ont i halsen. Det suger att vara sjuk.

Ska avsluta med en bild tillägnad Hanna. 

Är det inte ruskigt likt en hund? Eller kanske en apa? I vilket fall som
helst är det ett mästerverk. Skapad i ovetande. 
Läser på Facebook om alla skolstarter och grejjer. Spännande! Hoppas ni har det bra, vart ni än har hamnat! 

Kramar från Robbster!

4 kommentarer:

  1. Vad är det för nåt på den sista bilden? Inte din arm som har fått en tatuering hoppas jag.. ;)
    Du får ta och styra upp lite fler killkompisar, från kyrkan kanske? Annars så känns det väl ganska familjärt, jag menar det är ju som i familjen, killarna är ju rätt underrepresenterade....

    SvaraRadera
  2. Haha, nej det är ett suddgummi med svart suddludd (?) på. ;)
    Ja jag får nog ta och göra det. Om det går!
    Ja det har du rätt i. Fast där var det ju ändå 1/3 killar, här var det 1/12. ;)

    SvaraRadera
  3. JA, nu ser jag! Det är såklart en hund!! Bra jobbat, broder.

    Och förresten, 1 av 4. Såvitt jag vet är vi fortfarande tre storasystrar...?

    SvaraRadera
  4. Haha tack! :D
    Jo fast jag räknade in mammsen och pappsen också. Såvitt jag vet räknas de också till våran familj! ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)