för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

fredag 11 november 2011

Ladies Mile x7

Intervallöpning är något så sjukt givande. Jag har upptäckt det nu. I några veckors tid har jag regelbundet varit ute och sprungit, mellan 6 och 9 km. Jogg i lämplig takt. Det som började frustrera mig efter ett tag var att jag inte alls tycktes göra några märkvärdiga framsteg när det gäller konditionen. En viss skillnad i tempot blev det, men det låg ungefär hela tiden på samma nivå.

Den senaste veckan har jag därför kört med en annan taktik. Jag joggar i ca 10-15 min för att sedan köra långa intervaller, 250 meter uppför backe. Sen snabb jogg tillbaka. Och snacka om vilken skillnad det blir! Från gång till gång har jag kunnat tydligt märka hur mycket mer jag orkar. Riktigt kul att få feedback på det sättet, det är ju det man är ute efter. :)

Det har varit en jättefin dag idag. Så pass fin att barndomen kom att göra sig påmind igen. Soleksem. Det är klurigt att veta hur mycket man kan vistas i solen och hur mycket man måste smörja in sig med solskyddsmedel. Jag menar det är ju egentligen bara "vår" nu. Jag kommer gå in i sommaren med en skräckblandad förtjusning. Har en känsla av att det kommer bli för stekigt. Vi får la se.

2 kommentarer:

  1. Jag säger bara en sak: smörj smörj smörj - varje gång du ska ut i solen. Du vet ju hur känslig hud du har...Kram

    SvaraRadera
  2. Jajajajaja. :) Jag har införskaffat drygt en halv liter solskyddsmedel nu så nu är jag då redo!

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)