för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

söndag 27 november 2011

Surfin' tha waves, man

Vilken härligt helg det har varit. Som rubriken hintade om så har jag äntligen fått prova på att surfa. Och det var ju hur kul som helst!


Lördag morgon bar det iväg till Muriwai Beach, som ligger på västkusten inte långt utanför Auckland. Surflektion inbokad klockan 10.30 för mig, Amanda, Christin, Kira och Lisa. Nybörjarlektion med teori, landträning och slutligen en timma i vattnet. Begåvning som jag är stod jag upp på första försöket. Vi surfade (läs ramlade) på och instruktörerna gav oss tips och välbehövlig hjälp. Det är inte helt lätt det här med att surfa alltså. Efter en timme hade inte helt ologiskt den där timman passerat. Desto mindre logiskt är dock att den där timman kändes som fem minuter. Vi alla tyckte att det var fantastiskt roligt och vi alla hade fått mersmak. Så när Kira kläckte frågan om när vi skulle göra om det sa jag lite halvt oseriöst: "Imorgon?".
Ja varför inte?

Så idag var vi dit igen, samma gäng. Tyskarna gjorde om samma lektion igen medan vi svenskar bara hyrde surfbräda + våtdräkt. Man får surfa mer för mindre pengar så. Minuset är såklart att man inte har några instruktörer som tar hand om en. Det var riktigt roligt idag också, om än lite svårare på grund av att vi surfande när det var lågvatten. Högvatten är tydligen optimalt. Plus att vi fick svårare brädor att surfa på den här gången. Skylla ifrån sig is the shit. Men ja, hade jag en bräda och tillgång till surfvatten skulle jag vara ute i vågorna varje dag. Det är otroligt roligt.

I helgen har jag även fått träffa Linn en sväng. Har inte sett henne på tre månader då hon har varit ute och rest, och nu imorgon far hon hem till Sverige. Var en rolig överraskning då hon ringde mig i morse, hade ingen aning om att hon var tillbaka i Auckland. Hade ingen aning om att jag skulle få träffa henne igen. Så jag har hunnit med att hänga med henne, Angelica och Line i Albany ett tag idag också. I övrigt så har helgen innehållit BBQ, upptäckt av Murphys law, Bob It-lek, "Just Like Heaven", "wicked", och sist men inte mist adventsfika med tänt ljus, saffranskorpor, hemmagjorda snickers (!), och skumtomtar. Tack Amanda! Visste inte ens att det var första advent förens hon nämnde det. Men det var det visst.

Glad första advent hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)