för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

onsdag 23 mars 2011

Gissa vad som fanns utanför min dörr när jag steg upp imorse...? *Part 2*

Nåja. Nu var det ju inte i morse, utan igår morse. Och nu var det ju inte heller utanför min dörr, utan på övervåningen som objektet i fråga befann sig. Men jag tyckte det kunde vara roligt att spinna vidare på samma koncept. Lite som en bloggserie, liksom. :)







Jajjebrajje! Och inte hann jag göra mycket innan den låg där. Jag hann säga till min värdmamma två kvällar innan att jag minsann tyckte att det var bra deal hon hade fått fram. Detta genom hennes företags datasnubbar som de anlitar till deras datorhantering. Jag hann säga till henne att datorn som de gett som förslag verkade bra av det jag läst på Internet, och att jag nog ville ha den. Morgonen efter morgonen därpå, dvs igår, låg den där på köksbordet. Jag fick den för priset som tillverkaren säljer den till återförsäljarna för, dvs runt 4600 kronor. Vanligtvis kostar den mellan 6 och 7 om jag inte misstagit mig. För de som är intresserade av specifikationer och sånt där så är det alltså denna dator som jag köpt och skriver på nu. Det enda som jag upplever som dåligt på den här datorn än så länge är styrplattan. Är inte precis och gör inte alltid som jag säger att den ska göra. Scrollar definitivt inte som jag vill. Men annars är jag nöjd! Mycket skönt att ha en egen dator.

5 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Är det förresten den där som är så clean att man kan se fingeravtrycken på en gång, det minsta lilla man rör vid ovansidan på den? ;)

    SvaraRadera
  2. Hmm.. Lite så är det, men inte megamycket! Har svårt att avgöra om det är "den". ;)

    SvaraRadera
  3. Lovely! Och med webcam och allt!
    Vi får se till att skajpa nån morgon för oss, och kväll för dej, så du och Nelia får se varann...

    SvaraRadera
  4. Med webcam och allt! Absolut! :D What about ikväll?

    SvaraRadera
  5. Såg det it förrns nu... Men imorrn? Alltså imorrnkväll för dej?

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)