för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

måndag 14 mars 2011

Male Au Pair pyjamas party!

Har spenderat helgen som gick i ett hus ute på landet, vilket tillhör min värdmammas border. Skulle stå tomt över helgen, men blev alltså inte så i och med att jag okuperade det. Fick även sällskap, båda kvällarna/nätterna. Första kvällen av två tyska tjejer, Yvonne och Viola, som jag har varit med en del förut. Under lördagen fick jag äntligen umgås med lite killar! Martin som jag träffade när jag var och snorklade på Goat Island kom mitt på dagen med hans nya bekantskap Stefan, båda från Tyskland. Vi for till stranden (nu på västkusten med brännande svart sand), där vi mötte upp Bow från Nederländerna. Ingen av oss hade träffat honom förut. Det var tänkt att vi skulle surfa, vilket jag hade taggat upp för massor, men det blev det inget av. Det var nämligen så att en viss tsunami ville något annat. Dumma jorbävning i Japan. Det var alltså utfärdat en tsunamivarning även i delar av Nya Zeeland, och vi var precis på gränsområdet där det var varning/ingen varning. Hade vi varit lite längre söderut hade vi inte befunnit oss inom området där det var utfärdat tsunamivarning. Så surfshoppen kunde enligt lag inte hyra ut några surfbrädor. Det var folk på stranden, och det var folk som surfade, för det var egentligen ganska lugnt. Men de kunde inte hyra ut någon bräda. Dock är det ju i vilket fall som helst dumt att riskera något, för en varning är ju ändå en varning. Hur som helst, det blev inget surfande för oss, men jag tror på något sätt att vi inte var de som drabbades hårdast av jorbävningen, så jag ska nog inte vara så bitter.

Vi hade en trevlig stund på stranden ändå. Gick på en liten vandring till en fågelkoloni, eller något i den stilen. Tror bilderna får tala för sig själv. Mötte upp några andra Au Pairer som Martin kände. 





Sedan återvände vi till huset, via Supermarket för att inhandla nödvändigheter inför kvällen. Blev en riktigt bra kväll, med BBQ, öl, basket och pingis, Playstation, och en evigt lång diskussion om skatter. Men framför allt med manligt sällskap som omväxling. 

Tha house.
Jag har nu skickat in anmälan för sommarkurser. Eller vinterkurser för mig då. Såhär blev slutligen mitt val (tack Andreas för hjälp): 

1. UMU-91700 - Kritiskt tänkande 7,5hp Blandade tider,
  Internetbaserad distansunderv, Halvfart (50%), Fristående kurs,
  Umeå universitet, Ortsoberoende

2. HG-0N801 - Ledarskap på individ och gruppnivå 7,5hp Blandade tider,
  Internetbaserad distansunderv, Halvfart (50%), Fristående kurs,
  Högskolan på Gotland, Ortsoberoende

3. UMU-91702 - Etik 7,5hp Blandade tider,
  Internetbaserad distansunderv, Halvfart (50%), Fristående kurs,
  Umeå universitet, Ortsoberoende

Är nöjd med mina val. Frågan är om jag vill plugga helfart eller halvfart. Vill egentligen plugga både val ett och två av dessa, men vet inte om det blir för mycket. Nåja, jag behöver ju inte bestämma mig nu. 

På torsdag är det St Patricks Day. Då ska hela familjen här inklusive mig iväg till "the Irish Club". Vet inte riktigt vad som jag har att vänta, men det är tydligen någon familjetradition att göra detta, eftersom Sean är från Irland. Får återkomma om det antar jag. 

//Robert


3 kommentarer:

  1. Gott att få variera sällskapet lite! Vackra bilder än en gång...vilket njutbart ställe på jorden. Här är det nån plusgrad, sol, men blåser megamycket...
    Kul att du hittat nåt att läsa, hoppas du får det du valt och att det passar dej! Kramen

    SvaraRadera
  2. Exactimento! Även om det nu inte är nå fel oppa tjejom. Åh, najs med lite värme. :) Du får förresten krya på dig syrran! Kramar.

    SvaraRadera
  3. Det lät som en riktigt trevlig kväll! Jag jobbar i helgen. Vad har du för planer? KRAM

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)