för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

måndag 11 april 2011

Trädklättring och lådbilsrally

Här kommer i vanlig ordning en rapportering från helgen som gick.

Lördagen anordnade Au Pair Link en utflykt till Woodhill Forest, där det sk "Tree Adventures" finns. Det kan kort beskrivas som höghöjdsbanor. Ta sig från plattform A till plattform B, helst utan att tappa balansen. Det kan gå till på många olika sätt. Det var linbanor av olika slag, vippbrädor, vanlig balansgång på lina, monkey bars, lianer a la Tarzan med mera med mera. Riktigt roligt var det! Jag gjorde banorna 5 till och med 9 (stegrande svårighetsgrad). Nian är den svåraste och ligger på 15 meters höjd. Har tyvärr inga bilder på mig i action, tog endast ett par bilder från parkeringsplatsen när vi kom dit. Men ni får väl checka in bilderna på hemsidan som jag länkade till här ovan om ni vill kika närmre på hur banorna ser ut. 


Söndagen spenderade jag tillsammans med mina nyfunna Au Pair-vänner i staden. Centrum, liksom. Närmare bestämt Auckland Domain. Kan väl närmast beskrivas som en park med stora öppna ytor. Dagen till ära anordnade Red Bull lådbilsracing här. 


Gillar mammut-lådbilen


En mycket underhållande tävling där varje team hade sitt eget tema som präglade deras utklädnad och lådbil. Väldigt många intressanta idéer, ingen bil lik dena andra. Och då hade ändå drygt 70 bilar kört när vi lämnade området. Det gick till som så att bilarna körde en i taget nerför en backe. Vissa bilar satsade mest på att få en bra tid medans andra försökte flirta till sig bra poäng av domarna. Fina hopp och krasher belönades ofta med bra poäng. 

I Auckland Domain ligger också Auckland Museum, vilket jag också hann besöka. Tre våningar fyllda av bland annat Maori-kultur, djur och krigshistoria. Intressant och välfyllt. Där skulle man kunna bli fast i dagar om man verkligen tog sig tid att titta och läsa på allt. 




En av de sista stora krigskanoter som användes av Maorierna i strid.
Vi hittade Nemo...
...och Doris. :)

Finn ett fel. ;)
Mysigt.
Kiwifågeln som hela landet förknippas med.
Det var den gångna helgen det. En bra helg. Med undantag för att jag missade ungdomsgudstjänsten på söndagen. Det sög. 

Nästa helg väntar ännu mer äventyr. Söndag har jag en grejj inplanerad, och det är möjligt att jag även gör en frän sak på lördagen. Men det får ni läsa om nästa vecka. Hihi.

Jag har nu även skaffat planer för påsk. Ska åka iväg på läger nere i Hamilton. Ett påskläger främst för ungdomar i skolåldern (13-18 år), men det kommer vara folk där i alla åldrar som jag fattat det. Jag åker dit med WBC, och bland oss kommer det vara 4-5 andra i min ålder som åker. Vi kanske kommer få lite ledaruppgifter, så det bli prima. Ser mycket fram emot det! Lägrets hemsida:
Förra året var det 3600 ungdomar där, så det är inget litet läger direkt. Blir en ny upplevelse med ett sådant megaläger. 

Angående hemlängtan så har den lugnat ner sig. Det är helt klart bättre nu. 
Läser för tillfället "Livet jag längtar efter", av John Ortberg. En till bok som jag är jätteglad att jag tog med mig. Rekommenderas starkt!

2 kommentarer:

  1. Tjao! Va skönt att det har lugnat sig med hemlängtan! Det blir dock tråkigt för oss med en påsk här utan dej!! Det där påsklägret blir säkert awesome! Kollade på hemsidan och det verkar i alla fall inte lamt. =) Det enda jag oroar mig för när jag ser det där bildspelet med tälten är brandsäkerheten...ser ut att va väldigt tätt mellan dom...hur tänkte dom där egentligen? ;) Om Nelia tillåter kommer snart ett nytt filmklipp på bloggen...kramar

    SvaraRadera
  2. Nej visst gör det inte det? :D Haha, hur kom du på att tänka på det av alla saker man kan tänka på? Men jo visst, det verkar ju vara lite galet tänkt. ;) Kanske inte får plats annars? :O Okej najs, det ser vi fram emot! Kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)