för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

söndag 3 april 2011

Utemöblerna åker tillbaka in i förrådet

Hallå i stugan.

I natt ställde vi här borta i Nya Zeeland tillbaka klockan en timme. Sommaren lider mot sitt slut och då tar man som bekant tillbaka utemöblerna. Vilket betyder att det nu skiljer bara 10 timmar mellan Sverige och Nya Zeeland. Ingen hit. För vill jag nu prata med någon av er på Skype så måste jag nu alltså stiga upp två timmar tidigare än innan! Annars har ni väl gått och lagt er. Bajspotta.

Jag ska alldeles strax bege mig iväg till en lunch på WBC (Whangaparaoa Baptist Church). En lunch som jag som ny där blev inbjuden på för att träffa prästerna och annat folk som jobbar där, samt få höra mer om deras vision och vad dom gör, osv. Ikväll återvänder jag dit för ungdomsgudstjänst. Jag var på ungdomsgudstjänsten förra söndagen vilket var bra. Var väldigt många som kom fram och hälsade och började prata med mig bara för att de såg att jag var ny där. Man blir verkligen välkomnad där, det är då ett som är säkert! Mötet var också bra ska jag kanske tillägga.

Annars så är den här "down-perioden" inte borta ännu. Saknar er därhemma och har börjat känna mig rätt ensam här borta. Allt är inte pest, men två månader känns så lite när jag tänker på hur länge det är kvar. Känns som att jag har varit här längre än i två månader. Och tiden går så sakta nu! Kanske är kulturkrocken som slagit in på riktigt. Är väl bara att vänta på att det vänder antar jag.

Nu ska jag longboarda iväg till kyrkan. Tar ca 20 min. Kan ju säga att jag lokaliserat de bästa longboardbackarna i närheten, och jag har en klar topp 3 lista. På vägen till WBC får jag ta kanske den bästa av dem alla. Yay!

Man ska uppskatta de små sakerna här i livet, var det inte så? :)

5 kommentarer:

  1. jag diggar att kyrkan är bra, och att de tar väl hand om dig där:) ta vara på det!:)

    hejjarklacken på svensbyvägen hälsar!

    SvaraRadera
  2. Ja det ska jag verkligen ta vara på. :) Fantastiskt med en egen hejjarklack! På Svensbyvägen och allt! Hälsa tillbax!

    SvaraRadera
  3. jaa och vi är nog det bästaste hejjarklacken!;) så du hade tur som fick oss!;)
    det ska jag absolut göra!

    SvaraRadera
  4. Du kan i alla fall skajpa med oss. Vi är ju hemma lite fler mornar...Jag säger som Magda, kul med kyrkan, ta vara på det! Njut av dom små sakerna, umgås med folk som får dej att må gott. Åsså ber vi för att det mycket snart blir en up-period! Igår gjorde jag palt igen. Den blev inte lika grym som min och farmors, men ändå ätbar. Bobban åt 6 st.=) Idag känns det som dagen efter, det tar på krafterna med paltmakeri...men nu kallar fröken snoris på mig. Vi får höras snart igen!

    SvaraRadera
  5. Ja det är guld att ni är hemma på mornarna! :D
    Jo låter som bra knep. Tack för omtanke. :)

    Åh! Skicka palten hit!!! Åt han 6 stycken (!) måste det ju ändå räknas som ett mycket godkänt betyg! Bra jobbat!
    Haha, fröken snoris.:) Har mina misstankar om vem det kan vara.
    Jopp, vi höjres oppa skajpen!

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)