för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

söndag 10 juli 2011

And then another one leaves

Det vill säga Anna. Nu i skrivandets stund sitter hon förmodligen på flyget tillbaka till Sverige, efter sitt år här i Nya Zeeland. Mycket tråkigt. Anna är fixarn och tipsarn. Hon har koll på typ allt man kan göra här, och har koll på alla Au Pairer också, typ. Vill man veta något frågar man Anna. Frågade man Anna.

Lördag var det då sedvanligt avskedsfest. Hennes hus var fullproppat med folk, för ett av barnen hade haft barnkalas, vilket förde med sig mer föräldrar än barn. Vi var kanske 10 som samlats för att säga hej då till Anna. Fick bada i jacuzzi. Det var skönt. Och äta kanelbullar som Isabell bakat. Det var gott.

Vi, som i jag, Linn och Bea, sov över hos Anna. Totalt räknade vi till 19 pers som övernattade i huset den natten. Ganska galet. Vaknade upp ganska tidigt av att barn började springa förbi mig där jag lov och sov. Frukost och så vidare. Efter ett jobbigt (och alltid lika overkligt) hej då, besökte vi mega-köpcentret i Albany. Linn kunde verkligen inte förstå hur jag inte hade kunnat vara där tidigare. Köpcentret var mycket stort, men jag har upptäckt att jag trivs mindre och mindre bra i sådana shopping-klimat. Sicken konsumtionshets! Köpa köpa köpa! Prylar prylar prylar! Kläder kläder kläder! Hur mycket köper vi egentligen som vi inte behöver..?

Jag köpte choklad. Men det var ju trots allt extrapris. ;)

Ikväll har jag varit på Life Church inne i Auckland. Kvällens aXis (ungdomsgudstjänst på WBC) var inställd, för att de som ville istället skulle kunna fara och kolla på Jesus Culture Band, som spelade där. Jesus Culture Band är ett lovsångsband från USA, vars låtar spelas frekvent på aXis. Det lät riktigt bra, de var riktigt duktiga! Bättre lovsång, rent musikmässigt, har jag nog inte upplevt tidigare. Bra låtar gör de också. :)

Nu ligger jag och kikar på Sverige vs Australien i dam-VM i fotboll samtidigt som jag chattar med Julia så smått (Nelia verkar dock tagit hennes uppmärksamhet nu). Sverige vinner, som det ser ut nu. 3-1, 10 min kvar. Go Sweden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)