för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

måndag 18 juli 2011

En svenskhelg

Nu är det winter break. Holiday. Lov för barnen. Vilket är alla Au Pairers mardröm. Nu måste man ständigt komma på saker att göra med ungarna under dagarna, så de inte blir uttråkade och jobbiga. Man måste verkligen spendera tid med dem! Hemska tanke. Men nä, det ska nog gå bra det här.

Helgen som gick skulle visa sig bli en riktig svenskhelg. Lördagkväll spenderades @ Gabriellas place, då hon hade deras hus för sig själv. Visserligen var tyska Christin där, men hon drog iväg efter ett tag då hon skulle jobba nästkommande dag. Vi spelade det här spelet där man skriver random ord på lappar, och delar upp i två lag. Sedan kör man fyra olika omgångar: en som är som alias, där man ska beskriva ordet som står på lappen med andra ord för sina lagkamrater så de kan gissa sig fram till rätt ord. En omgång där man använder charader för att beskriva ordet, en tredje omgång där man bara får säga ett ord, och slutligen en omgång där man bara får göra ansiktsuttryck. Spelet bjöd på många härliga skratt kan jag lova! Grymt kul!

Vi alla träffades nästkommande morgon igen för att shoppa loss på New World. Köttbullar och potatis med rårivna morötter och brunsås stod nämligen på matsedeln. Och som det smakade! Godaste måltiden på länge måste jag säga! Att Gabbi sedan hade knäckebröd (husmans) liggandes som vi fick ta del av gjorde inte den kulinariska upplevelsen sämre. Kan berätta att husmans smakar bättre i Nya Zeeland än i Sverige. Ungefär tre gånger bättre faktiskt.

Det var sedan tänkt att vi skulle gå på långpromenad. Vi kom dock inte så långt, då spåret vi skulle gå längs efter ett par kilometer blev ett enda stort lerkalas. Och då vi inte hade skor eller kläder för den terrängen vände vi och tog oss till stranden i Browns Bay istället, där vi hade lite picknick med bland annat kanelbullar. Yummie. Fantastisk dag, denna söndag, med 17 grader och strålande sol. Mitt i vintern! :)

Spelade fotboll i helgen också. Där handlade också om ett stort lerkalas. Halkade runt som Bambi på hal is, i så dåligt skick var planen. Halvsjuk var jag också, så nu har jag blivit helsjuk. Ingen höjdarmatch för min del alltså, och inte heller för mitt lag som förlorade med 3-1. Jag gjorde inte mål, men kan nog tillgodose mig själv med en assist. Sköt i ribban som studsade ut till Nick som (passande nog) nickade in den. Hehe. Dålig kvällshumor, jag vet. Men det var ändå ganska roligt. Erkänn.

Den ljuvliga måltiden vi tillagade. Bild snodd av Bea.

2 kommentarer:

  1. Låter bra med en svensk helg, så glömmer du inte Sverige! Vi ska upp i helgen och kommer att sakna dig där. Förresten, har du inte varit där halva tiden nu??

    SvaraRadera
  2. Jo, nästa vecka blir det halva tiden. :)

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)