för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

tisdag 4 oktober 2011

En sån da

I lördags for jag och Gabbi till Mission Bay, för att kolla runt lite där. Är ett populärt ställe, speciellt på sommaren, som ligget nära city och erbjuder god mat och glass (Mövenpick!) och fina stränder. Sas det. Men måste säga att stränderna inte alls kunde jämföra sig med Whangaparaoas stränder. Mina stränder. Så det så.

Trots detta så kan jag förstå varför folk drar sig dit och hänger omkring. Fint place. Trevligt. Gemytligt. Vi åt något som skulle vara Nya Zeelands bästa fish and chips. Gott, men inte så att det var överlägset alla andra friterade fiskar jag ätit här. Mövenpicks glass sparade vi till en annan gång.

När vi var klara med Mission Bay drog vi vidare till Devonport, vilket för Gabbi var ett outforskat ställe. Upp på de två vulkanerna i orten bar det. North Head samt Mt. Victoria. Fin utsikt. Synd på det gråa vädret.

North Head fungerade som militäranläggning i slutet på 1800-talet
på grund av dess position (ingång till hamnen).
Finns värsta tunnelverket man kan gå igenom. Coolt.
Har jag berättat om det här förut?



Hittade svampriket.
Trevlig dag. Förutom att Gabbi råkade backa in i en annan bil. Aj aj aj.

Idag har varit en väldigt produktiv dag för mig. Jag bloggar, städar (tredje gången sedan jag kom hit!), tvättar, skriver dagbok och nu ska jag äntligen ut och springa. Äntligen säger jag eftersom jag försökt ta mig ut i två veckors tid utan att lyckas. Men nu - nu ska jag ut!

COMING UP ON ROBERTS BLOGG: Robert bloggar om matkulturen i Nya Zeeland. Typ. (På önskan av Lina).

2 kommentarer:

  1. Söt tjej! Looking forward to the "Landet kangurustew"-inlägg! =)

    SvaraRadera
  2. Haha! :D Men Lina jag bor ju faktiskt inte i Australien. "Landet lamb chop" kanske?

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)