för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

måndag 12 december 2011

Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig...

...men det kan ju bli bra ändå.

Helgen utformade sig i verkligheten inte likadant som den på förhand hade gjort i mitt huvud. Stand-up paddle board-lektionen som jag skulle ta blev inställd på grund av för mycket vind. Efter det följde ett trassel av missade bussar, försenade bussar, borttappade personer och förvirrade personer. Och rätt taskigt väder.

Men nej, jag är inte bitter. Lördagen blev en fin (och lång!) dag ändå. Istället för den dära förgrymmade lektionen (som jag förmodligen inte kommer hinna med nu, och då är den redan betald) så gick jag på en promenad i min ensamhet. De personer som jag skulle ta lektionen med men knappt kände och därmed inte hade mobiltelefonnumren till dök inte upp. På min promenad hittade jag en fin minnesplats för Nya Zeelands första arbetsminister. Där fördrev jag tiden med att ta lite bilder. 








Sen var det dags att göra upp en plan. Ingen ide att fara hem, för jag skulle senare på kvällen på avskedsfest inne i stan. Och det tar ju sin tid med buss (2 timmar enkel väg). Jag hade en folder med centrala stans alla busshållsplatser och vart de tog en. Vart man skulle hoppa på för att komma till vissa ställen alltså. Där stod det också stans alla sevärdheter, points of interest. Det var egentligen bara ett ställe som intresserade mig där jag inte varit: One Tree Hill. En domän med en kulle med en massa historia där folk rest ett träd av någon anledning. Sedan 2002 finns det inget träd där längre, utan en obelisk istället. Amanda var så vänlig och gjorde mig sällskap dit. 






Utsiktsbilder osv...


Sen: "Stardome Observatory" en sväng, tillbaka till stan, lyxiga burgare på The White Lady (godast!), avskedsfest, utgång, lång natt. Trevligt. Var vaken nästan 25 timmar denna lördag. Söndag upp vid halv 10 för att checka ut från vandrarhemmet, till Equippers-kyrkan för julgudstjänst. Barnen hade en fantastisk bra och väldigt rolig julteater. Sedan hem och vila upp sig. Funderingar. Sen aXis gudstjänst som levererade, trots att jag ständigt (ständigt!) nickade till i sömn vid predikan. 6 + 3 timmars sömn de två senaste nätterna sätter sina spår.

Den snabba slutklämmen i förhållande till början med bilder och allt på detta blogginlägg beror på att jag måste gå och hämta barnen. NU. Det regnar och jag kan inte longboarda = måste gå tidigare än vanligt. Varför jag fortfarande skriver är ett mysterium. 

Över och ut (i regnet)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)