för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

torsdag 8 december 2011

Kvalitetsmat

Igår tillagade jag en fantastisk potatispannkaka. "Potatispannkaka från Piteå" hette receptet. Nåja, bättre pannkakor har jag ju i och för sig ätit. Men nu var det så länge sen jag åt en, så jag utlös ren och skär eufori vid middagsbordet. Jag fick även äta lingonsylten som så länge stått på bordet i mitt rum och sett god ut. Så det blev succé. Barnen tyckte mycket om det! De ville att jag skulle laga den idag igen.

Senare på kvällen for jag ut och sprang. Och jag ska tala om för er - jag sprang som ett spjut. Det känns som att det är enkelt att lägga ihop ett plus ett här. Självklart var det  potatispannkakan som satte farten under mina ben. Kort och gott: det är något speciellt med norrländsk mat. Det är kvalitetsmat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)