för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

torsdag 26 maj 2011

Fotbollen

Tjenamoss! Var som sagt på fotbollsträning för första gången i tisdags. Hade egentligen ingen aning om vad som väntade, så det var rätt spännande då jag for dit. Jag möttes av två halvtaskigt upplysta 11-mannaplaner, som var ockuperade av en handfull juniorlag. Efter lite sökande hittade jag tillslut rätt och fick prata med coachen - Terry. Han berättade lite om laget och om kontrakt å sådär, och sen satt vi igång.

Var roligt att få komma igång och spela fotboll igen. Jag var lite ringrostig, men det gick ändå helt okej. Nivån var faktiskt rätt lämplig för mig, varken för bra eller för dåligt. Kunde dock vara lite ojämn, då både reserv och förstalaget tränar ihop. Många nya ansikten och namn att minnas. Känns som att mitt diskutrymme för namn i hjärnan börjar ta slut, är så sjukt många namn som ska matas in i hjärnan these days! Au Pairer (vilka man hela tiden blandar ihop), folket från kyrkan, och så nu då fotbollslaget. Jag kommer ihåg två namn, utöver coacherna, så det är väl en början i alla fall.

De tränade väldigt länge, vi höll på i två och en halv timme, och jag är glad att kroppen min klarade av det. Var lite rädd att jag skulle ha för mycket av förkylningen kvar i kroppen, men det gick. Även nu om konditionen är långt ifrån topp.

Har för ett litet tag sen kommit hem efter att vandrat med barnen till skolan. Jobbar två mornar nu i veckan för att kunna sticka iväg och spela fotboll. Så ikväll bär det av igen mot Stanmore Bay, där vi tränar. Det är ett ung lag, med de flesta i min ålder. Ska bli intressant att se om jag kan knipa en plats i laget. Terry konstaterade i tisdags att det är hård konkurrens, och att han har svårt att välja ut lag till matcherna.

Det var det om fotbollen. Erkänn att jag har haft ett rätt schysst blogg-flow nu på senaste!?

2 kommentarer:

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)