för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

lördag 14 maj 2011

Special price! Only for you!

God eftermiddag. Klockan är i skrivandets stund kvart i 5. Idag lördag händer det inte speciellt mycket för min del. En helt tom dag i (den förvisso ej existerande) planeringskalendern med andra ord. Vädret har varit och är dock förträffligt, solsken och tillräckligt varmt för att inte frysa i shorts och T-shirt. Så det gäller att ta vara på dagen, nu när dessa solskensdagar blir färre och färre. Det löste jag genom att ta longboarden till "The Plaza", köpcentrum/galleria/centrum i Whangaparaoa. En kvart 20 minuter bort beroende på vilken fart man har i benen för dagen.

Huvudanledningen (förutom att ta vara på vädret och dagen)  till att jag for var att köpa kuvert så jag kan skicka iväg mina snigelbrev till Erik och farmor. Efter att jag gjort det väntade en tjocklunch à la Petter Hegevall, inköpt på Countdown, Nya Zeelands motsvarighet till ICA. Eller Konsum, om ni så vill det (för er kommunister där ute. ;)) Muffin, annat fikabröd, chipspåse och läsk. Jag hann dock inte ut i solskenet för att njuta av "lunchen", utan blev stoppad av en ung man som tyckte jag var i stort behov av diverse dyra hudprodukter. Vi två klickade direkt då han otroligt nog hade svenska förfäder! Han började berätta för mig, Robeach, (vilket han uppfattade mitt namn som), om dessa fantastiska ansiktstvålar som öppnar och stänger mina porer likt svängdörrar, rengör och frigör och allt vad det hette. Och det var, hör och häpna, extrapris på dessa idag! Och om jag, Robeach, inte berättade för någon, skulle jag få två tvålar till priset av ett - OM jag lovade att berätta om det fantastiska resultat som jag hade att vänta för mina vänner. Innan jag visste ordet av stod jag där med en påse i handen - innehållande, jo, två stycken tvålar. Som nu ska göra underverk med min hud.

Grejjen med dessa tvålar är att de innehåller mineraler från leran vid Döda havet. Vilket ska vara fantastiskt. Vi får väl se om det blir någon förbättring. Jag är nöjd över att jag lyckades säga stopp när han gick vidare till bland annat after shave-krämer och allt vad det var. Men nä, det var ju ändå ett bra pris jag fick. Egentligen kostar tvålarna $60 styck, och nu fick jag båda för $40. Fast å andra sidan... Det är väl säkert det dom säljer dem för i vanliga fall. Jo, jag har blivit lurad.

Döda havet-tvålar? Jo tack, jag tar två!

3 kommentarer:

  1. Det är så vackert :') Vuxenpoäng på dig Robert. Nu känner man sig inte lika äkta längre, när man sitter där på max och bara 80% av hamburgaren är nötkött och resten en massa skit. Jag kan tänka mig att du har hittat någon sorts inre frid i och med dessa tvålar. Jag ser upp till dig nu Robert. Det ska du veta..

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)