för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

söndag 29 maj 2011

Fyrkantiga hamburgare

Har ni hört så tokigt va? Fyrkantiga hamburgare. Man hittar i alla fall dessa skapelser på Wendy's Old Fashioned Hamburgers, där jag aldrig ätit förut. Tills igår då, då jag testade deras Big Classic Triple. Mycket god, bättre än både McDonalds och Burger King i mitt tycke. Denna hamburgare åt jag efter att jag varit ute på delfin och valsafari för andra gången, den här gången gjorde även Maria oss sällskap. Mycket härlig tur, och den här gången fick vi även se både val och delfiner! Valen fick vi se i Bay of Whales, alltså utan för Whangaparaoa där jag bor! Inte långt därifrån träffade vi på delfinerna.


Kaptenen pausade ett tag, och passade på att fiska.


"Den ser mycket större ut om man håller den upp och ner."


Hej val! Var skitsvårt att ta kort på den då den bara kommer upp till ytan i ett par sekunder åt gången.


"Det är det här vi har letat efter hela dagen." Fåglar!


100-200 delfiner (common dolphins) simmade glatt runt omkring båten. Show offs.










Fredagkväll var jag på bio med Yvonne, Linn och Isabell. Den senaste Pirates of the Caribbean. Helt klart sevärd!


Nästa helg är det en långhelg, drottningens födelsedag nästa måndag. Då vankas därför roadtrip! Ner till Rororua ska vi: jag, Yvonne, Linn, Tina och kanske en till. Mycket taggad inför det, tror det kommer bli grymt! Rororua ligger på Nya Zeelands mest termiska (?) område. Alltså gejsrar, varma/kalla narturliga pooler, lerpooler, rykande mark, och sånt i den stilen. Rotorua är också känt för Maori-kulturen som har starkt fäste där. Finns massvis med saker att göra där, så jag tror helt klart att det kommer bli en intressant helg. Jag och Linn sov därför över hos Yvonne inatt, för att kunna planera och boka vandrarhem. Var tänkt att jag skulle fara till Mission Bay idag, för att paddle boarda (storsurfbräda + paddel). Planeringen drog dock tyvärr ut på tiden, så det hanns inte med. Hade jag haft bil hade det varit chill, men nu måste jag ju ta bussen som tar två timmar. Vilket gör att man måste planera allt i minsta detalj för att saker ska gå ihop. Dryyygt. 


Nu sitter jag hemma, söndageftermiddag, och gör mest ingenting. Ska till kyrkan ikväll i vanlig ordning. Sen väntar en till vecka av jobb innan jag som sagt får dra iväg på det efterlängtade äventyret till Rotorua. 


Ha det! /Robert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)