för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

måndag 8 april 2013

Första dagen efter påsklov

Det slog mig. Kanske är det sista gången jag har haft påsklov? Fast det vet man ju aldrig. Så vad vill jag säga med det här? Varför suddar jag inte bort hela stycket och börjar skriva något annat istället. Jag antar att ni aldrig kommer få veta svaret på den frågan.

Jag är ledsen för mitt nonsenssnack. Det är kväll och jag är trött. Den första dagen efter påsklovet har varit en bra sådan. Var fantastiskt trevligt att få träffa alla klasskamrater igen. Påsklovet har ändå givit mig insikten om hur bra jag trivs här, i dessa härliga människors sällskap. Nu ska vi bara försöka att inte tänka på hur lite tid det är kvar här.

Dagen har bestått av diverse lektioner. Fått nya samtalsgrupper, och idag har vi diskuterat evangelisation. Vi fick samtala om hur vi skulle gå till väga som församling för att bedriva en så bra evangelisation som möjligt (inom Sverige). Mycket kul samtalsände som vi pratade kring länge och livligt. Vilket jag säger för det är inget som förekommer ofta. Dessa samtalsgrupper har på senaste tiden inte alls fungerat bra. Då var det såklart extra roligt att de gjorde det denna gång.

Efter lunch kunde vi sitta på baksidan av herrgården för att njuta av solskenet. Passade även på att kasta lite frisbee. Vårkänslor. Samtidigt började Stina, Jonathan och Sofia projektet att fixa upp beachvolleybollplanen. Snart är vi igång där igen. Skoj!

När dagens lektioner var över, vilka avrundades med NT-lektion med Elof som handlade om Galterbrevet, kostade jag på mig en springtur. Härligt. Efter middagen gick jag, Samuel och Tobias upp till Anitas för att baka chokladbollar för försäljning i våran kiosk. Vi fick senare sällskap av resten av pojkarna i vår klass, med vilka vi sällskapade och kollade lite på TV innan kvällen avrundades tidigt. Detta med anledning av att vi faktiskt har en läxa till imorgon - att lära oss bibelställen från A till Ö.

Det jag nu har berättat om känns lite som en typisk dag på Hjälmareds folkhögskola. Även om ingen dag ser ut exakt som den andre så finns det såklart många saker som återkommer i bubblan på Hjälmared. Nu har ni fått en inblick, och det är dags för mig att sova. Hej med er.

Den som ser frisbeen får 10 poäng.
Ledtråd: den är på väg till Tobias som står utanför bild.

5 kommentarer:

  1. Kul att du bloggar igen! En typisk hjälmareds-dag verkar som en full dag.Har den blivit nåt lugnare den här terminen? Härligt med vår!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lina - det har blivit lugnare, ja. Inte alls lika mycket, och jag känner mig inte alls på samma sätt stressad.

      Radera
  2. Frisbeen är mellan Emilie och Ediths fönster!! :D Förövrigt gör bilden mig superduperhjälmaredslängtig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emelie stavas det så klart.

      Radera
    2. Ylva, du belönas med 10 klockrena poäng (om nu poäng kan vara klockrena..?)! Strålande!

      Radera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)