för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

söndag 14 april 2013

Samlade tankar efter första träffen med konfirmanderna

Ännu en hektisk dag att skriva till min historia. Så fort frukosten var svald var det bara att fixa i ordning det sista inför gudstjänsten. Skriva sångtexter på power point, rigga ljud osv. Sen var vi igång hela tiden till konfirmanderna började droppa in, en efter en, med föräldrar på var sin sida. Vi stod ute och välkomnade allesammans. Lika många handslag som jag har gjort idag kommer jag knappast göra under hela nästa år. Det var inte många konfirmandnamn som fastnade dock, än mindre föräldrarnas namn. Det var knappt så att jag lyssnade på vad dom sa. Huvudsaken man ser glad ut, ungefär. Tur i alla fall att konfirmanderna blev fotograferade innan de slussades in i skolan, så vi kan plugga namnen stenhårt inför sommarens läger.

När den stora skaran väl var inslussade i skolan och aulan började gudstjänsten. Det blev en fin stund måste jag säga. Blev om man frågar mig lyckat med både lovsång, predikan och drama. Efter gudstjänst vankades lunch i Herrgården, och därefter fortsatte programmet med diverse introduktion och information, innan fritidsledarna tog ut konfirmanderna för att leka lite med dem.

Och jag kan säga som så. Att det kommer med största sannolikhet bli ett väldigt bra läger det här. Vid första anblicken verkar konfirmanderna inte så svåra att ha och göra med, peppade, och till och med inte allt för obekväma med att leka "pinsamma" lekar. Kan det bli bättre? Nu är det såklart 65 olika personer vi pratar om, alla med sin egen historia, personlighet, och vilja, så jag ska inte dra alla över en kam nu. Men generellt. Pepp smittar av sig och jag kan ändå uppleva en positiv anda i gruppen.

"Här kommer vi! Här kommer vi! Här kommer vi!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)