för att bli from och vis

...i syfte att bli from och vis.

fredag 5 april 2013

Påsketider

Hej trogna bloggläsare (Hanna).

När varje inlägg på bloggen här handlar om hur sällan jag bloggar, hur länge sen det var jag skrev sist, då är det illa. Jag vill skriva ner allt jag tar mig för, men det är omöjligt när jag skriver så sällan. Därför bestämmer jag mig nu för att försöka skriva ett kort inlägg varje kväll, med ett referat om vad som hänt under dagen. Säkert ytterst tråkigt för de som läser, men det är bara för min egen skull jag gör det. Känn er överkörda. Detta är kanske något som jag kommer kunna hålla i en vecka eller noll dagar, men gör man inte ett försök så vet man inte om det går.

Just nu har vi påsklov. Jag och Edit har varit ute på Hönö och firat påsk, där de har ett sommarhus. De som i Edits släkt på hennes pappas sida. Det var mycket folk, men trevligt. Trots att påskaftonen är precis som valborg. Öarna där ute tävlar mot varandra vem som har störst brasa, en brasa som får byggas upp bara med granar. Innan påskaftonen åker och snor granar från varandra. Påskaftonen är följaktligen fylld av stora brasor, men också mycket fylla, raketer, smällare och vårväder. Precis som valborg alltså.

Sen i tisdags är vi i Vara och tar igen oss resten av lovet.

Kram.

1 kommentar:

  1. Visst är det intressant med påsk-smällarna! Gjorde samma iakttagelse, fast jag drog parallellen till nyår istället :). Brasorna var ju också intressant! De upplevde jag aldrig här. Antar att påsken här är ungefär samma årstid som valborg hemma, därav traditionerna!?

    Tack för att du förbarmar dig över din tjatande syster! Ska bli roligt att läsa lite fler uppdateringar framöver! Och nej precis, det behöver ju inte vara några romaner, liksom. Kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna något här nedan - det är alltid fint att få någon slags respons. :)